Monday, March 14, 2011

Sóley - 'Theater Island' (2010)



Na debiutancką mini- płytkę 'Theater Island' islandzkiej wokalistki Sóley Stefánsdóttir wydaną niemal dokładnie przed rokiem natknąłem się przypadkiem dopiero przed kilkoma dniami. Z góry więc przepraszam za zwłokę. A jest za co przepraszać bo tradycjnie już muzyka z wyspy gejzerów i skrachowancyh banków dociera do nas rzadko ale jak już dotrze to trudno się od niej oderwać.



Sóley Stefánsdóttir ma 23 lata, pochodzi z Reykjaviku i do wesołków raczej nie należy. Na debiutanckim EP znalazło się 6 utworów, z których jeden nosi tytuł 'Kill The Clown' a inny 'We Will Put Her In Two Graves'. Klimat nieco wisielczy ale muzyka po prostu zniewalająca.
Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce Sóley nagra obszerniejszy materiał i wyda troszkę dłużej grającą płytę. Póki co będziemy musieli zadowolić się puszczaniem w kółko mini-albumu 'Theater Island'.
W Jazzava cafe możecie zapoznać się z trzema utworami z tego krążka. Po więcej odsyłam do profilu artystki na MySpace oraz na Facebook.

Sóley: Theater Island by morrmusic

6 comments:

  1. odkryłam ją tu dzięki tobie jakiś czas temu, a potem o niej zapomniałam. dziś wróciła do mnie tym pięknym utworem utworem http://www.youtube.com/watch?v=gRwFRMGpTWg&feature=related

    ReplyDelete
  2. dzięki za przypomnienie o Soley bo jej album 'We Sink' to przecież jedna z ciekawszych tegorocznych propozycji a jakoś nie uwzględniłem jej w zestawieniach. Muzykę z tej plyty prezentowaliśmy tutaj: http://jazzavacafe.blogspot.com/2011/08/soley-we-sink-2011.html

    ReplyDelete
  3. tu ciekawy blog z muzyką islandzką. w podsumowaniu roku 2011. Album Soley - pierwsze miejsce w ich rankingu spośród 30 wybranych przez nich albumów :) pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. zapomniałam o linku: http://www.muzykaislandzka.pl/web/2011/10/24/soley-we-sink/

    ReplyDelete
  5. a w tu w rankingu całej redakcji - 2 miejsce. jeśli nie znasz dotąd tej stronki z muzyką islandzka, polecam. niedawno ją odkryłam w sieci http://www.muzykaislandzka.pl/web/2011/12/20/rok-2011-w-muzyce-islandzkiej-%E2%80%93-pierwsza-dziesiatka/

    ReplyDelete
  6. dzięki za linki. sporo nieznanych mi bliżej artystów w plebiscycie, warto więc przyjrzeć im się bliżej

    ReplyDelete

Search This Blog

Blog Archive