Thursday, October 14, 2010

Jazzava cafe poleca: Chris Minh Doky - Scenes From A Dream (2010)

To jedna z najpiękniejszych płyt jazzowych jakie dane mi było ostatnio słyszeć. "Scenes From A Dream" duńsko- wietnamskiego kontrabasisty Chrisa Minh'a Doky'ego ukazała się pod koniec sierpnia i jak dla mnie jest gorącym kandydatem do płyty roku.
Tym razem Chris porzucił swój ulubiony kontrabas elektryczny Yamahy na rzecz tradycyjnego instrumentu, który chyba bardziej pasował do smyczków The Metropole Orkest i delikatnego brzmienia fortepianu Larrego Goldingsa.

Dla tych, którzy znają Chrisa Minha Doky głównie ze wspólnych nagrań z The Nomads (niedawny występ w Opolu), Davem Wecklem czy Johnem Scofieldem najnowsza płyta może być sporym zaskoczeniem. Jest delikatna, subtelna, piękna, niemal sącząca się w tle. I można jej słuchać w nieskończoność.
Poniżej próbka brzmienia "klasycznego" Chrisa Doky w nagraniu z The Danish String Quartet sprzed dwóch lat.



Zachęcam do odwiedzenia strony domowej artysty oraz będącej jeszcze w 'budowie' strony poświęconej LP  "Scenes For A Dream'. Sporą dawkę informacji o nowej płycie znajdziecie po angielsku w formacie pdf  TUTAJ. W odtwarzaczu poniżej album w calości dzięki serwisowi we7.com

3 comments:

  1. piękna płyta. właśnie ją odkryłam na jazzava.fm dzięki i pozdrawiam ciepło

    ReplyDelete
  2. cieszę się niezmiernie, że przypadła do gustu bo to wciąż moja ulubiona płyta minionego roku. Dodałem odtwarzacz we7 więc można słuchać do woli :)

    ReplyDelete

Search This Blog

Blog Archive